Friday, March 4, 2011

Krisis dalam diam


"dalam tenang air sungai, jangan angka tak ada buaya tembaga"


dalam celah gigi yang putih pasti kadang -kadang ada terselit cili jugak, walau bagaimana indah atau ceria pun sesebuah family tu pasti ada pergolakkan cuma sama ada dia berpunca dari diri sendiri atau orang lain. memang pada mulanya aku tatao cerita nii, tapi jangan sangka benda nii
bole tertutup selamanyaa. memang dari mula lagii aku da tahu yang kau nii bermasalah. kau buat family aku, kini time kau. aku mara ? yess, i am. kau da pinjam barang kami tapii kau ta pernah nak ucap terima kasih , kau ingat lagii ta masa dulu kau beli kain yang banyak - banyak tuu ada kau bayar ? kau tahu apa hukumnya ? patut ke aku jadii kan kau contoh ? sebagai orang yang lebih tua kau patutnya tunjuk sesuatu yang mulia. bukan dengan cara macam nii. kau malukan dia, kau tahu dia siapa kan? kenapa kau tergamak buat dia macam tuu . apa salah yang dia da buat kat kau. aku benci bila kau buat dia sakit hati sebab bagii aku dia hanya 1 dalam dunia nii. aku hormat dan sayang dia, dia banyak bagi aku peluang utk terus hidup. tolong laa berubah, kau tu dah tua. kau nak ke anak - anak kau jadi macam kau? cerita kau bukan main lagi tapi habukk pun tarak. kau jangan pikir kami tatau perangai kau kat sana . kami tahu laaa, kami bukan bodo pun. ingat laa yea. aku rasa orang malaysia ta akan bagi muka kat kau da. terutamanya family aku !

No comments:

Post a Comment